Privacybeleid
Waarom deze privacy statement?
Payment Solutions spant zich in om de inhoud van de Website zo vaak mogelijk te actualiseren en/of aan te vullen. Ondanks deze zorg en aandacht is het mogelijk dat inhoud onvolledig en/of onjuist is. De op de Website aangeboden materialen worden aangeboden zonder enige vorm van garantie of aanspraak op juistheid. Deze materialen kunnen op elk moment wijzigen zonder voorafgaande mededeling. De op de Website opgenomen hyperlinks naar websites of diensten van derden kan Payment Solutions geen aansprakelijkheid aanvaarden.
Toepasselijkheid privacy statement
Identiteit Payment Solutions
Payment Solutions is de verantwoordelijke in de zin van de Wet Bescherming Persoonsgegevens en – met ingang van 25 mei 2018 – de Algemene Verordening Gegevensbescherming. In dit privacy statement wordt informatie verstrekt over de verzameling en verwerking van persoonsgegevens door of vanwege Payment Solutions. Payment Solutions is bekend onder ondernemingsnummer [BE 0711.825.986]. Payment Solutions is gevestigd en kantoorhoudend in de Ninovesteenweg 198/39 – 9320 Aalst – Belgium en bereikbaar via het e-mailadres marketing@payment-solutions.be.
Op welke manier verzamelen wij persoonsgegevens?
Welke persoonsgegevens verzamelen wij?
Payment Solutions kan persoonsgegevens over u verwerken, doordat u gebruik maakt van de diensten van Payment Solutions, en/of omdat u deze zelf bij het invullen van een contactformulier op de website aan Payment Solutions verstrekt. Payment Solutions kan de volgende persoonsgegevens verwerken:
- Contact- en accountgegevens, waaronder door jou verstrekte naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres, geboortedatum, informatie over je huis, tuin en huisdieren, persoonlijke voorkeuren, social media account(s) en inloggegevens.
- Betalings- en factuurgegevens slaan wij niet op als je een online betaling doet via een derde partij zoals iDeal. Indien je deze gegevens zelf op een andere wijze verstrekt aan ons, bijvoorbeeld schriftelijk of per e-mail, dan kan het zijn dat wij deze wel opslaan.
- Websitegegevens – zoals IP-adres, verkeer- en locatiegegevens en informatie over het gebruik van onze website, webshop, klantenkaart en digitale nieuwsbrieven.
- Gegevens die je indient als je bij ons solliciteert, zoals je CV, motivatie en gerelateerde informatie.
Voor welke doeleinden verzamelen wij jouw persoonsgegevens?
Payment Solutions gebruikt verkregen persoonsgegevens in eerste instantie ter uitvoering van de overeenkomst die wij sluiten met de klant in het kader van het aanbieden van producten en diensten via onze website, webshop en fysieke winkel en voor de interne administratie. Meer specifiek vragen wij je om jouw persoonsgegevens met ons te delen voor de volgende doeleinden:
- Ten behoeve van het aangaan, onderhouden en verbeteren van de contractuele relatie met haar (potentiële) klanten, of voor het verbeteren van de diensten en producten.
- Voor het toepassen en uitvoeren van wettelijke verplichtingen.
- Voor het maken van analyses omtrent aankoop- en bezoekgedrag in de website, webshop en onze fysieke winkel(s) en het vergelijken hiervan met andere (soortgelijke) winkels waarmee wij een actieve of passieve samenwerking hebben.
- Om je persoonlijke acties, aanbiedingen, tips en informatie te verstrekken per e-mail en/of post.
- Het verstrekken van aankoop gerelateerde informatie zoals handleidingen, gebruikstips, informatie, garantiebewijzen, aankoopbewijzen en bijbehorende producten.
- Het versturen van acties op de verjaardag van (potentiële) klanten.
Payment Solutions kan nieuwsbrieven versturen per e-mail. Wanneer je geen nieuwsbrief meer wenst te ontvangen, kun je gebruik maken van de afmeldlink onderaan de nieuwsbrief. Persoonsgegevens worden niet voor andere doeleinden gebruikt dan hetgeen hierboven omschreven.
Met wie delen wij jouw persoonsgegevens?
Payment Solutions kan je persoonsgegevens delen met aan Payment Solutions gelieerde ondernemingen, haar opdrachtgevers, onderaannemers (zoals verwerkers) die namens ons diensten verlenen of opdrachten uitvoeren, leveranciers, overheidsinstanties en andere zakelijke relaties. Payment Solutions kan gehouden zijn je gegevens te verstrekken vanwege een op Payment Solutions rustende wettelijke verplichting en/of naar aanleiding van verzoeken daartoe van autoriteiten. Payment Solutions heeft hiervoor de nodige organisatorische en contractuele maatregelen genomen om te waarborgen dat de persoonsgegevens worden verwerkt en beschermd in lijn met Europese wetgeving.
Welke cookies plaatsen wij?
Onze website maakt gebruik van cookies, waarmee technische informatie wordt opgeslagen. Cookies zijn kleine informatiebestanden die een website op jouw apparaat achterlaat, waarmee jouw activiteiten binnen onze website gevolgd wordt. Het betreft bijvoorbeeld:
- Het IP-adres van de bezoeker;
- De datum en tijd van het bezoek;
- De URL van de verwijzende site (de site waarvan de bezoeker afkomstig is);
- De op onze website bezochte pagina ‘s;
- Informatie over de gebruikte browser (type en versie, besturingssysteem, etc.).
Technische informatie en cookies worden door ons gebruikt om jouw bezoek op de website te vergemakkelijken en de prestaties en gebruikerservaring van de website te optimaliseren. Cookies kunnen zowel door Payment Solutions zelf worden geplaatst als door andere partijen met wie Payment Solutions samenwerkt. Hieronder vind je een overzicht van soorten cookies die geplaatst worden via de Payment Solutions website:
Functionele cookies
Payment Solutions plaatst cookies die noodzakelijk zijn om de website naar behoren te laten functioneren en een gevraagde dienst te leveren. Deze cookies worden gebruikt om bepaalde gebruikers- en voorkeursinstellingen te bewaren, eventuele inloggegevens op te slaan en om het gebruikersgemak van de website te optimaliseren.
Analytische cookies
Tracking- of advertentiecookies
Cookies uitzetten
De meeste browsers zijn standaard ingesteld om cookies te accepteren, maar u kunt uw browser opnieuw instellen om alle cookies te weigeren of om aan te geven wanneer een cookie wordt verzonden. Het is echter mogelijk dat sommige functies en –services, op onze en andere websites, niet correct functioneren als cookies zijn uitgeschakeld in uw browser.
Social media
Hoe lang bewaren we jouw gegevens?
Welke rechten heb jij?
U dient er zelf voor te zorgen dat Payment Solutions over de juiste persoonsgegevens beschikt. Via het e-mailadres marketing@payment-solutions.be kunt u schriftelijk bezwaar maken tegen gebruik van bepaalde gegevens door Payment Solutions, of verzoeken om inzage in, correctie en/of verwijdering van uw (persoons)gegevens. Op schriftelijk verzoek zullen eventuele, door u meegedeelde correcties, worden verwerkt. Payment Solutions zal zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op uw verzoek reageren. Klachten over het gebruik van persoonsgegevens kunnen gericht worden aan Payment Solutions of aan de wettelijk bevoegde instelling in ons land.
Hoe beveiligen we jouw persoonsgegevens?
Payment Solutions neemt de bescherming van persoonsgegevens uiterst serieus en neemt passende fysieke, administratieve, organisatorische en technische maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Mocht u toch de indruk hebben dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, of als u meer informatie wenst over de beveiliging van uw persoonsgegevens, kan contact worden opgenomen met Payment Solutions via marketing@payment-solutions.be.